Headerbild

Avesta TK 8
Norbergs TK junior

Regler och information

Lagmatchen består av 2 singelmatcher och 1 dubbelmatch så varje lag måste ställa upp med minst 2 st spelare vid varje lagmatch. Alla matcher spelas i bäst av 3 set där ett eventuellt tredje set spelas som ett så kallat matchtiebreak (först till 10 vunna bollar). Möjligt matchresultat är t.ex. 7-6, 2-6, 10-7.

Hemmalagets kontaktman bjuder in / kommer överens med bortalagets kontaktman om speldatum, starttid och spelplats via sms/mobil. Skicka sedan dessa uppgifter till tävlingsledaren via sms. Redovisa också resultaten till tävlingsledaren via sms.

Hemmalagets singelspelare har till uppgift att tillhandahålla nya oanvända gasbollar till varje singelmatch. Dubbelmatchen kan spelas med de för dagen använda bollarna i singelmatcherna.

Anmälningsavgiften är 150 kr/spelare för att deltaga i serien. Spelar man dock bara singelmatcher och aldrig någon dubbelmatch kostar det 100 kr för att deltaga i serien. Spelar man bara dubbelmatcher och aldrig någon singelmatch kostar det 50 kr för deltagande i serien.

Således finns ingen anmälningsavgift för laget utan avgiften är personlig.

Swishnummer Avesta Tennisklubb: 1231984889

Tävlingsledare: Fredrik Liljegren, 073-995 92 59